ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEL

(továbbiakban: ÁSZF)

Jelen üzletszabályzat a www.mostonline.hu általános szerződési feltételeit tartalmazza. Jelen szabályzatban kerülnek meghatározásra azon jogok, kötelezettségek, eljárások és egyéb feltételek, amelyek a www.mostonline.hu működésével, az általa kínált termékek megrendelésével és megvásárlásával kapcsolatosak és amely irányadó a www.mostonline.hu termékeit megrendelő és megvásárló személyek közötti jogviszonyokban.

A honlapra látogató ill. a Megrendelő (továbbiakban: Vásárló) a www.mostonline.hu honlapján történő regisztrációval és leadott rendeléssel kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadja, továbbá azokat magára nézve kötelező erejűnek tekinti, a rendelés menetével tisztában van, az Adatvédelmi tájékoztatóban részletezett adatkezeléshez hozzájárul.

 

  1. ÜZEMELTETŐ

 

I.1. Üzemeltető adatai:

Név:                 VILLACITY LTD.

Székhely:         BN3 3DH East Sussex Hove Hova Villas 1

Adószám:        GB306561125

Közösségi adószám: GB306561125

Cégjegyzékszám: 11143131

Képviseli:        Tabányi Zsolt

Tárhely szolgáltatówww.tarhely.eu

I.2. Terméket értékesítő vállalkozás adatai:

 

Név:                CALPAS sro.  

székhelye:       Agátová 3406/7A 84101 Bratislava-mestská cast Dúbravka Slovensko

  1. száma: SK2120936378

adószáma:       52229742

képviseli:         Péter Lajos

bankszámlaszám: 11715007-21514656-00000000

I..3. Csomagolást, raktározást végző vállalkozás adatai:

 

Név:                 BRANDS SOLUTIONS KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG

székhelye:       1064 Budapest, Podmaniczky utca 57.

  1. száma: 01-09-301749

adószáma:       26098188-2-42

képviseli:         Péter Norbert

I.4. Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Telefon: +36 30 753 73 14

E-mail: info@mostonline.hu

Vállalkozás székhelyének postai címe

Vállalkozás üzleti tevékenységének postai címe

  1. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE

A www.mostonline.hu honlapján elsősorban konyhai termékeket, barkács és elektronikai termékeket, kerti eszközöket, gépeket, valamint szakáll és hajvágó eszközöket rendelhet, vásárolhat.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek az eredeti terméktől, a képek bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

  • A RENDELÉS MENETE

III.1. Általános információk

A termékek megvásárlásához internetkapcsolat szükséges, a megjelenített termékek kizárólag a web áruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy megrendelő, illetve meghatalmazottja általi személyes átvétellel.

A web áruház mind belföldről, mind külföldről elérhető az interneten keresztül, azonban kizárólag a Magyarország területére címzett megrendeléseket fogadja el. A Magyarország területén kívülre irányuló postai, illetve egyéb címre történő szállítás kizárt, az ilyen megrendelés érvénytelen.

Rendelés és regisztráció csak 18. évet betöltött, gondnokság alatt nem álló, társaságként nem működő, Magyarországon bejelentett tartózkodási vagy állandó lakcímmel rendelkező természetes személy adhat le, illetve csőd- felszámolás és végelszámolási eljárás alatt nem álló, magyarországi székhellyel rendelkező vállalkozás.

Telefonszám megadása a rendelés leadásakor kötelező, annak érdekében, hogy szükség esetén egyeztetni lehessen a Vásárlóval a megrendelt termékkel és szállítással kapcsolatban.

A web áruház igyekszik napra készen tartani a terméklistát, de a készlete állandóan változik. A www.mostonline.hu  oldalon bármikor megjelenített termék nem jelenti azt és nem garantálja, hogy ezek a termékek bármikor elérhetőek lesznek. A termék értékesítő fenntartja a jogot, hogy bármely terméket, bármikor kivonja a forgalomból.

Előfordulhat, hogy a web áruház  – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány vagy más okból nem tudja szállítani, erről minden esetben e-mailben, illetve egyéb elektronikus eszköz útján értesítjük Önt. A web áruház nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradt szállítás miatt esetleges felmerülő semmilyen kárért.

Az üzemeltető tájékoztatja a Vásárlókat az alábbiakról:

  • a weboldal a hét minden napján 24 órában elérhető,
  • rendelését leadhatja a hét minden napján 24 órában, azonban a megrendelt termék kiszállítására csak munkanapon kerül sor.
  • a termékek árának módosításának jogát fenntartja a terméket értékesítő,
  • az általános szerződési feltételek és azok módosításai a közzétételkor lépnek hatályba.

Jelen vásárlási feltétetek elfogadása a megrendelés leadásának (és későbbiekben) csomag átvételének a feltétele.

A web áruházban regisztráció nélkül nézelődhet, ismerkedhet a termékekkel, az árakkal. A web áruház úgy került kialakításra, hogy könnyedén megtalálja az Ön által keresett terméket, annak leírásával együtt. Web áruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, vételárát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az ügyfélszolgálati adatok között rögzített e-mail cím alapján szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel, e-mailben és egyéb elektronikus eszköz útján felteheti azon kérdéseit, amelyre a termékre vonatkozó leírásnál választ nem kapott.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt, mindenkori Áfa mértékkel meghatározott Áfa összegét, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

A felhasználó feliratkozhat a www.mostonline.hu által nyújtott ingyenes hírlevél szolgáltatásra, valamint hozzájárul az ehhez szükséges és megadott adatai (név, e-mail cím) kezeléséhez olyan céllal, hogy a továbbiakban marketing célú, reklámot tartalmazó hírleveleket kapjon. A felhasználónak bármikor van lehetősége leiratkozni a hírlevél szolgáltatásról, amit a hírlevélben található egyedi hivatkozás segítségével tehet meg. (A weboldal használatával kapcsolatos rendszerüzenetek nem tekinthetőek marketing célú elektronikus hírlevélnek.)

III.2. Rendelés menete

III.2.1. Rendelés menete regisztráció nélkül

A Vásárló a megrendelést a web áruházon keresztül regisztrált vevőként vagy regisztráció nélkül is leadhatja.

A terméket regisztráció nélkül is a „Kosárba” helyezheti oly módon, hogy a „Kosár” jelre kattintva a terméket a „Kosárba” helyezi.

A „Kosár” tartalmát a „Kosár” menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti, módosíthatja, törölheti. Lehetőség van arra is, hogy megtekintse és módosítsa az adott termékből kívánt mennyiséget, illetve törölhet is a „Kosár”-ba összegyűjtött termékekből.

Lehetőség van a „Kosár” teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza ki a bal oldali sávban megjelenő főmenün keresztül a kívánt terméket és helyezze a „Kosár”-ba. Ezt megteheti mindaddig, amíg úgy dönt, hogy a „Kosár” az Ön által megrendelni kívánt termékeket tartalmazza.

Ha a „Kosár” tartalmazza az összes Ön által megrendelni kívánt terméket, úgy abban az esetben feltüntetésre kerül a termékekkel együtt szállítási költség, a szállítást végző futárszolgálat elnevezése, a szállítási település, illetve a címváltoztatás lehetősége. A szállítási címet ezen a ponton is tudja módosítani, ahogy az Önnek a legkényelmesebb.

„Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával véglegesítheti a megrendelését.

Amennyiben Ön már regisztrált Vásárló, úgy ez esetben nyomja meg a „Kattintson ide a bejelentkezéshez” és nem kell a már elmentett adatait ismételten megadnia.

Amennyiben nem regisztrált Vásárló vagy rendeléséhez nem kíván bejelentkezni, úgy meg kell adnia az alábbi adatait:

  1. számlázási adatokhoz:
  • név
  • e-mail cím
  • telefonszám
  • ország (Magyarország)
  • szállítási cím,
  • illetve jelölheti, ha cégként kíván vásárolni,
  • valamint Fiókot hozhat létre a következő rendelés gyorsítása, az adatok ismételt beírásának elkerülés érdekében.
  1. szállítását a számlázási adatok alatt rögzített eltérő másik címre is kérheti, amennyiben ezzel élni kíván, úgy ezt az üresen hagyott négyzet bejelölésével megteheti és a számlázási adatokhoz megadott címtől eltérő címet is megadhat.

Az adatok megadásával a Vásárló hozzájárulását adja ahhoz, hogy a web áruház személyes adatait kizárólag az általa leadott rendelés teljesítéséhez kezelje.

A Vásárló a személyes adatok megadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy csak érvényes és valós személyes adatok megadása lehetséges, ennek megsértéséből eredő következményekért kizárólagosan a Vásárló felel.

Az üzemeltető csak utánvétes fizetéssel biztosítja a termék megvásárlását, így mind regisztrált, mind pedig nem regisztrált vásárlóként is csak utánvétellel tudja a termékeket megvásárolni.

Ezt követően a rendelését véglegesítenie kell a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, az azt jelenti, hogy a rendszer nem fogadta el megrendelését, vagy nem helyesen adta meg adatait, e-mail címét. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az I. fejezet alatt megadott e-mail címen a rendelési adatainak megadása, esetlegesen a rendelési szám feltüntetésével.

Kérem, hogy a visszaigazolást esetlegesen a Spam üzenetek között is ellenőrizze!

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy „Teljesített státusz” minősítéssel ellátott e-mailt, amely azt jelenti, hogy a megrendelt termék becsomagolást követően átadásra került a futárszolgálat részére.

III.2.2. Rendelés regisztrált Vásárlók részére

A regisztrációhoz szükséges, hogy a felhasználó az alábbi személyes adatait rögzítse és fiókját létrehozza:

  • Név
  • e-mail cím,
  • jelszó.

A felhasználó tudomásul veszi, hogy a regisztráció során feliratkozhat a www.mostonline.hu által nyújtott ingyenes hírlevél szolgáltatásra, valamint hozzájárul a regisztráció, illetve vásárlás során megadott adatai kezeléséhez olyan céllal, hogy a továbbiakban marketing célú, reklámot tartalmazó hírleveleket kapjon. A felhasználónak bármikor van lehetősége leiratkozni a hírlevél szolgáltatásról, amit a hírlevélben található egyedi hivatkozás segítségével tehet meg. (A weboldal használatával kapcsolatos rendszerüzenetek nem tekinthetőek marketing célú elektronikus hírlevélnek.)

A fenti adatok megadása a regisztrált felhasználók részére sem elegendő, megrendelés esetén további személyes adatok megadása szükséges, amelyek az alábbiak:

  1. számlázási adatokhoz:
  • név
  • e-mail cím
  • telefonszám
  • ország (Magyarország)
  • szállítási cím,
  • illetve jelölheti, ha cégként kíván vásárolni,
  • valamint Fiókot hozhat létre a következő rendelés gyorsítása, az adatok ismételt beírásának elkerülés érdekében.
  1. szállítását a számlázási adatok alatt rögzített eltérő másik címre is kérheti, amennyiben ezzel élni kíván, úgy ezt az üresen hagyott négyzet bejelölésével megteheti és a számlázási adatokhoz megadott címtől eltérő címet is megadhat.

Az adatok megadásával a felhasználó hozzájárulását adja ahhoz, hogy a web áruház személyes adatait kizárólag az általa leadott rendelés teljesítéséhez kezelje.

A felhasználó a személyes adatok megadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy csak érvényes és valós személyes adatok megadása lehetséges, ennek megsértéséből eredő következményekért kizárólagosan a felhasználó/Vásárló felel.

A terméket regisztráció nélkül is, illetve bejelentkezést követően is a „Kosárba” helyezheti oly módon, hogy a „Kosár” jelre kattintva a terméket a „Kosárba” helyezi.

A „Kosár” tartalmát a „Kosár” menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti, módosíthatja, törölheti. Lehetőség van arra is, hogy megtekintse és módosítsa az adott termékből kívánt mennyiséget, illetve törölhet is a „Kosár”-ba összegyűjtött termékekből.

Lehetőség van a „Kosár” teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza ki a bal oldali sávban megjelenő főmenün keresztül a kívánt terméket és helyezze a „Kosár”-ba. Ezt megteheti mindaddig, amíg úgy dönt, hogy a „Kosár” az Ön által megrendelni kívánt termékeket tartalmazza.

Ha a „Kosár” tartalmazza az összes Ön által megrendelni kívánt terméket, úgy abban az esetben feltüntetésre kerül a termékekkel együtt szállítási költség, a szállítást végző futárszolgálat elnevezése, a szállítási település, illetve a címváltoztatás lehetősége. A szállítási címet ezen a ponton is tudja módosítani, ahogy az Önnek a legkényelmesebb.

„Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával véglegesítheti a megrendelését.

Amennyiben Ön már regisztrált Vásárló, úgy ez esetben nyomja meg a „Kattintson ide a bejelentkezéshez” és nem kell a már elmentett adatait ismételten megadnia.

Ezt követően a rendelését véglegesítenie kell a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintva elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, az azt jelenti, hogy a rendszer nem fogadta el megrendelését, vagy nem helyesen adta meg adatait, e-mail címét. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az I. fejezet alatt megadott e-mail címen a rendelési adatainak megadása, esetlegesen a rendelési szám feltüntetésével.

Kérem, hogy a visszaigazolást esetlegesen a Spam üzenetek között is ellenőrizze!

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy „Teljesített státusz” minősítéssel ellátott e-mailt, amely azt jelenti, hogy a megrendelt termék becsomagolást követően átadásra került a futárszolgálat részére.

III.2.3. Rendelés elfogadása, feldolgozása, rendelés törlése/módosítása

Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható. Az üzemeltető a weboldalon keresztül leadott rendeléseket munkanapokon 9-16 óra között dolgozza fel.

Ha a Vásárló tévedésből vagy téves tartalommal küldi el a rendelését, akkor a Vevő a rendelés ügyfélszolgálat részére történő leadásától (elküldésétől) számított 8 (nyolc) órán belül törölheti, vagy módosíthatja a rendelését. Amennyiben a rendelés az üzemeltető részéről visszaigazolt, lezárt rendelés, ez esetben a Vásárló a fenti e-mail címre küldött külön üzenettel kérheti a rendelés törlését/módosítását 8 (nyolc) órán belül.

A megrendelés akkor tekinthető elfogadottnak, ha arról e-mailben visszaigazolást küldünk, „Teljesített státusz” minősítéssel. Ha a visszaigazoló e-mailt az üzemeltető megküldi, elektronikus úton megkötött szerződés jön létre a terméket értékesítő vállalkozás és a Vásárló között. Ezek a szerződések írásba foglalt szerződésnek minősülnek, amelyeket a terméket értékesítő vállalkozás az egyedi megrendelés szám alapján rendszerez, iktat és megőriz a számla kiállítástól számított 8 évig.

Készlethiányos termék esetén a Vásárló feliratkozhat e-mail útján „Értesítsenek, ha a termék újra elérhető”  rovatnál meg kell adni a Vásárló e-mail címét, azt követően meg kell nyomni a „hozzáadás a listához elnevezésű gombot. Ez esetben az üzemeltető küld egy válasz e-mailt, amely alapján Vásárlónak meg kell erősítenie válaszában, hogy feliratkozott. Ha a termék készleten van, úgy az üzemeltető küld egy e-mailt a feliratkozott Vásárló részére, hogy a termék újra készleten van és megrendelhető a készlet erejéig. A futárszolgálatnak való átadás előtt a Vásárló – az általa megadott e-mail címre – kap egy további tájékoztatót arról, hogy a csomag a futárszolgálat részére átadásra került, a futárszolgálat a megadott telefonszámra SMS-t küld a szállítás időpontjáról.

Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, az e-mailben kiküldött visszaigazolástól („Teljesített státusz” minősítésről szóló e-mail) számítva, raktáron lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a készlethiányos termékre leírt rendelkezések az irányadóak.

III.2.4. Termék vételárának kifizetése, szállítási költség, szállítási határidő

III.2.4.1. Vételár kifizetése

A megrendelt termék vételárának kifizetése: utánvéttel történő teljesítés útján, amely a Vásárlók biztonságát szolgálja. A vételár a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is. A megrendelt termék(ek) vételára kizárólag utánvéttel, készpénzben vagy bankkártyával teljesíthető, a terméket házhoz szállító futárszolgálatnál (Cégnév: Magyar Posta Logisztika – MPL, székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2.).

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, azaz a megrendelt termék(ek) vételárát és a szállítási költséget is.

A garancialevelet és a Használati útmutatót a csomag minden esetben tartalmazza. Amennyiben a csomag garancialevelet nem tartalmaz, úgy a számlával él a garancia.

A számlát a megadott e-mail címre küldi a terméket értékesítő vállalkozás nevében az üzemeltető.

III.2.4.2. Házhoz szállítás költsége, szállítási határidő

A rendelés leadása közben a rendszer feltünteti a termékhez hozzáadandó szállítási díjat, amely díj az alábbi táblázatban olvasható.

A Vásárló házhozszállítást az ország egész területére igényelhet. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. Szállítási címként szerepelhet lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen érvényes szállítási cím megadható.

A hibásan, hiányosan vagy a szállítási címként megjelölt ingatlannak, címnek felhatalmazás nélkül történő megadása esetén a web áruházat semmilyen felelősség, következmény nem terheli, sem a Vásárló, sem harmadik személy irányába, minden ilyen irányú igény, következmény és felelősség kizárólagosan a Vásárlót terheli.

Szállítási címként célszerű olyan címet megjelölni, ahol nagy valószínűséggel a Vásárló vagy meghatalmazott hozzátartozója tartózkodni fog a szállítás várható időpontjában. A kiszállítás előtt a web áruház munkatársa e-mailen értesíti a Vásárlót a rendelés állapotáról.

A Vásárló a visszaigazolásban szereplő megrendelése teljes ellenértékét a Szállítónál az áru átvételekor készpénzben vagy bankkártyával teljesítheti. Részteljesítésre nincs mód.

A Vásárló a megrendelés összes tételét egyben veheti át, vagy a teljes megrendelés átvételét – jogszabályi feltételek fennállása esetén – megtagadhatja.

Átvételkor a Vásárló felelőssége és kötelezettsége meggyőződni arról – futár jelenlétében-, hogy a csomag sérült-e, látható-e sérülés, a csomag nem került-e felbontásra.

Amennyiben a Vásárló a terméket nem személyesen venné át, úgy gondoskodnia kell arról, hogy vagy előzetesen megjelölt Meghatalmazottja, vagy a Posta tv. által megjelölt, átvételre jogosult vegye át a terméket. A web áruház felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy az átvétel fentiek szerint történő teljesítéséről gondoskodjon, ellenkező esetben a Szállító jogosult a kézbesítés teljesítését megtagadni. Az át nem vett termék kapcsán az átvétel meghiúsulásából eredő következmények a Vásárló érdekkörében bekövetkezett mulasztásnak tekintendő, így minden további következmény a Vásárlót terheli.

A csomag bármely hiányosságával, sérülésével kapcsolatban kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat az alábbi elérhetőségeken:

Telefon: +36 30 753 73 14

E-mail: info@mostonline.hu

Facebook: https://www.facebook.com/mostonlinemagyarorszag/

A honlapon található csomagküldési táblázat (lásd lenti táblázat) tartalmazza a csomagolás, valamint sikertelen átvétel esetén a következő munkanapon történő további kiszállítás díját is, valamint további 10 munkanapon keresztül postán maradóként átvehető tárolását is.

A megrendelt és készleten lévő termékekre a web áruház 1-3 munkanapos kiszállítási határidőt vállal, a határidőbe a megrendelés napja nem számít bele.

A Szállító csak munkanapokon, 08:00 és 17:00 óra között végzi a szállítást, hétvégén és ünnepnapokon a Szállító nem teljesít kiszállítást.

Amennyiben a szállító nem találja a megadott címen, írásos értesítőt hagy a helyszínen és további egy alkalommal – a következő munkanapon – újra megkísérli a kézbesítést (ez többletköltséget nem von maga után). Meghiúsult átvétel esetén 10 napig postán maradóként átveheti megrendelését, melyről az MPL futára papír formájában értesítőt hagy a postaládában.

A Megrendelt terméket a Magyar Posta Logisztika (MPL) szállítja ki Magyarország egész területén:

FUTÁRSZOLGÁLATI DÍJAK BUDAPEST -VIDÉK
5 kg-ig 990 Ft
5,1 kg – 30 kg között, azonban a termék vételára 10.000 Ft alatti 1.290 Ft
5,1 kg – 30 kg között 1.690 Ft
31 kg – 40 kg között 2.490 Ft
41 kg fölött 4.990 Ft

Az interneten történő rendelés, előrendelés semmilyen kötelezettséggel nem jár, mindaddig, amíg a kiszállítás megkezdése (szállításra történő átadás) meg nem történt. A szállításra történő átadásnak számít azon időpont, amikor az üzemeltető a csomagot a szállítónak átadja.

A megadott adatok a szállításra történő átadás időpontjáig e-mailben vagy telefonon módosíthatóak.

A kiszállított árucikk a web áruház tulajdonát képezi, amíg a vételár és szállítás költségének kifizetésére teljes egészében nem kerül sor.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a Vásárlóra terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre (az I. fejezetben megadott bankszámlára) történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

A web áruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az ügyfélszolgálat adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

  1. ELÁLLÁSI JOG

IV.1. Elállási jog

A jogszerűen gyakorolt elállási jogával élve a Vásárló a termék vásárlására irányuló szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szünteti meg. A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet (rendelet) alapján elállási jog illeti meg a vásárlót.

A Vásárló elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatja fel utánvétellel vagy a web áruház költségére.

A vásárló elállási vagy felmondási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:

  1. a terméknek,
  2. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától

számított 14 napon belül gyakorolhatja. A Vásárló elállási jogát a szerződés megkötésének napja (megrendelés visszaigazolásának napja) és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló nyilatkozatát az előzőekben meghatározott határidő lejárta előtt elküldi üzemeltetőnek. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy e jogát az előírt határidőben és a jogszabályi előírásokkal összhangban gyakorolta.

Az elállásról szóló nyilatkozatot a Vásárló megküldheti az üzemeltető info@mostonline.hu e-mail címére.

Elállás esetén:

  • a Vásárló elállása esetén Vásárló kizárólag a termék üzemeltető részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatja fel utánvétellel vagy az üzemeltető terhére.
  • Elektronikai és média termékek esetén elállásra a jogszabályban meghatározott 14 napon belül van lehetőség, amennyiben a készülék(ek) és tartozékai(k) sérülésmentesek. Továbbá teljes értéken való visszavételének feltétele, hogy a termékeket, készülékeket, eszközöket nem helyezték üzembe, a termék nem hiányos, nem sérült. Amennyiben már szemrevételezéssel megállapítható, hogy a készüléken külsérelmi nyomok, sérülések találhatóak, az elállás kapcsán biztosított vásárlói igényeket a web áruház megtagadhatja.

 

IV.2. Elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A Vásárló az elállási jogát az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja:

Elállási/Felmondási nyilatkozat (Minta dokumentum)

www.mostonline.hu

Üzleti vállalkozás címe

 

Tárgy: Értesítés elállásról

Tisztelt Vállalkozás!

Alulírott ………………….(név) kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………..

A fogyasztó(k) neve: ………………………………………….

A fogyasztó(k) címe: …………………………………………

A visszatérítést az alábbi bankszámla számomra kérem: …………………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén).

Kelt, ……………………………………………………

IV.3. A web áruház kötelezettségei a Vásárló elállása vagy felmondása esetén

Ha a vásárló az ÁSZF-ben rögzített feltételek szerint, illetve a jogszabályoknak megfelelően és határidőben eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a web áruház haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

A web áruház a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által megjelölt bankszámlára téríti vissza.

A web áruház mindaddig visszatarthatja az elállásra tekintettel fizetendő összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

IV.4. A Vásárló kötelezettségei elállás vagy felmondás esetén

Ha a vásárló az ÁSZF-ben és az irányadó jogszabályokban rögzítettek szerint eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a web áruháznak vagy a web áruház által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Elállási joga gyakorlása estén a Vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül postai úton normál, belföldi csomagként, saját költségén visszajuttatni az ügyfélszolgálat I. fejezet alatt megadott címére. Utánvétes, illetve portós csomagot nem áll módunkban átvenni.

A szettként árult termékeket együtt szükséges visszaküldeni. A visszaküldött áru nem lehet sérült, megrongált vagy használt, amennyiben a termék sérült, megrongált vagy a terméket üzembe helyezték, a mindezekből eredő értékcsökkentésért, és kárért, valamint költségért a Vásárló felel. A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentésért felel. Ez az összeg a Vásárlót megillető vételár visszatérítésből levonható.

Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Vásárlónak, a web áruház saját költségén fuvarozza vissza a terméket, de csak abban az esetben, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

  1. JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG (GARANCIA)

V.1. Jótállás

A web áruház által forgalmazott termékekre a termékeknél feltüntetett, általában 6-12 hónap gyártói jótállás vonatkozik. A hibás termékek visszajuttatása és a visszajuttatással járó költségek a Vásárlót terhelik.

A pontos ügyintézéshez elengedhetetlenek a jótálláshoz szükséges okmányok:

  • Jótállási jegy vagy számla
  • Számla
  • Pontos hibaleírás (lehetőség szerint nyomtatott formában).

A jótállással kapcsolatos kérdéseket telefonon keresztül vagy e-mail útján kérjük megküldeni, ami lehetővé teszi a gyors és gördülékeny ügyintézést.

 

A terméket értékesítő vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

V.2. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

V.3. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén Ön – választása szerint – az V.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Felelősség

A termékek részletes és tényleges tulajdonságai a termékekhez csatolt használati útmutatókban kerülnek feltüntetésre, amelyek minden esetben a rendelt termékhez csatolásra kerülnek, amennyiben ezeket a Vásárló nem kapná kézhez meg, azt haladéktalanul jeleznie kell a web áruház részére e-mail útján.

V.4. Szavatossági igények ügyintézése:

A web áruház a bejelentett szavatossági igényekkel kapcsolatban a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szerint jár el.

Ennek megfelelően a bejelentett szavatossági igényekről az 1. melléklet szerinti jegyzőkönyvet veszi fel, amelyben rögzíti a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez.

A jegyzőkönyv tartalmazza a szerződés keretében eladott termék megnevezését, vételárát, a szerződés teljesítésének, azaz termék leszállításának (Vásárlónak történő átadásának) időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, a szavatossági igény alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági igény rendezésének módját, vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Amennyiben a web áruház a szavatossági kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát, a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

Amennyiben a web áruház a szavatossági igények teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vásárlót.

A web áruház a Vevő szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet, az annak felvételétől számított 3 (három) évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

A web áruház törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést a legrövidebb időn belül, legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze.

  1. PANASZKEZELÉS, JOGORVOSLAT, FELÜGYELETI SZERVEK

VI.1. Panaszkezelés

 

A Vásárló a termékekkel kapcsolatos panaszát szóban vagy írásban közölheti a web áruházzal.

Panasszal, szavatossági igénnyel kapcsolatban a web áruház az alábbi elérhetőségein áll a Vásárlók rendelkezésre. Telefonszám: +36 30 753 73 14, e-mail: info@mostonline.hu, https://www.facebook.com/mostonlinemagyarorszag/.

VI.2. Szóbeli panasz

 

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a web áruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát:

  1. személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni,
  2. telefonon vagy egyéb elektronikus eszköz felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó, szabályok szerint köteles az üzemeltető eljárni.

A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a web áruház köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

VI.3. Írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a Vásárló e-mail útján vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával is előterjesztheti.

A web áruház – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles az ügyfélszolgálat írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.

A panaszt elutasító álláspontját a web áruház indokolni köteles.

VI.4. Panaszról felvett jegyzőkönyv, panaszkezelés

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat tartalmazza:

  1. a Vásárló neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a web áruház nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A web áruház a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén az üzemeltető köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

VI.5. Online vitarendezés

Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezést.

Az online vitarendezési platformon Űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az Űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, amely panaszát alátámasztja.

Az online vitarendezésről az alábbi linket tájékozódhat:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

VI.6. Jogorvoslat

Amennyiben a Vásárló jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy lakóhelye vagy a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez.  A web áruházat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A Járási Hivatalok elérhetőség az alábbi linken találja: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/borsod-abauj-zemplen/szervezet/jarasi-hivatalok

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

levelezési cím: 1253Budapest, Pf. 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Központi telefonszám: 061-488-2186

Fax: 061-488-2131

Honlap elérhetősége: http://bekeltet.hu/

Az egyes megyékben található békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi linken találja:

http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

  • ADATVÉDELEM

Az üzemeltető a web áruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben szerződés teljesítéséhez, a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges (Pl: raktár, futárszolgálat).

A web áruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.

A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a web áruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A web áruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban.

A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.

A megrendeléssel kezdődő eljárás során az európai parlament és a tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), valamint a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, az üzemeltető adatvédelmi tájékoztatója a honlapon érhető el.

  • EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári törvénykönyvről szóló, 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók:

A web áruház a jelen ÁSZF-ben illetve a szerződéskötést megelőzően a Vásárlót az alábbiakról tájékoztatja:

  1. A szerződés szerinti termék részletes tulajdonságairól, a terméknek megfelelő mértékben történő tájékoztatás a termék adatlapján, továbbá a vásárlás visszaigazolását megerősítő elektronikus levélben történik, a termékhez használati útmutató kerül csatolásra.
  1. A web áruház üzleti tevékenysége helyének postai címe

(Az esetleges panaszok megküldése is ezen címre történik).

  1. A szerződés szerinti termékért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt összegéről történő tájékoztatás, továbbá ezen felül felmerülő valamennyi költség (így különösen a fuvardíj) a megrendelés folyamatakor, továbbá a vásárlás visszaigazolásakor elektromos levélben történik.
  1. A szerződés megkötéséhez alkalmazott, kommunikációt lehetővé tevő eszköz nem emelt díjas szolgáltatás.
  1. A teljesítés feltételei (fizetés, fuvarozás, teljesítési határidő, a web áruház panaszkezelése).

A Vásárló házhozszállítást Budapestre és vidékre egyaránt igényelhet. Szállítási címként szerepelhet lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen érvényes szállítási cím megadható.

A hibásan, hiányosan vagy a szállítási címéként megjelölt ingatlannak, címnek felhatalmazás nélkül történő megadása esetén a web áruházat semmilyen felelősség nem terheli, sem a Vásárló, sem harmadik személy irányában, minden ilyen irányú igény, felelősség kizárólagosan a Vásárlót terheli. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. A web áruház javasolja, hogy szállítási címként az a cím kerüljön megadásra, ahol nagy valószínűséggel a Vásárló tartózkodni fog a szállítás várható időpontjában.

A web áruház részteljesítést nem vállal, a terméket kiszállító futárszolgálat részteljesítést nem fogadhat el. A Vásárló a megrendelés összes tételét egyben veheti át, vagy a teljes megrendelés átvételét – jogszabályi feltételek fennállása esetén – megtagadhatja.

A honlapon található csomagküldési táblázat tartalmazza a csomagolás, valamint sikertelen átvétel esetén a következő munkanapon egy esetleges második kiszállítás díját is.

Amennyiben a szállító nem találja a megadott címen, írásos értesítőt hagy a helyszínen és további egy alkalommal – előre egyeztetett időpontban – újra megkísérli a kézbesítést (ez többletköltséget nem von maga után).

A web áruház felhívja a Vásárlók figyelmét arra, hogy Áfa-s számla igényét a megrendelés leadásánál, az „Rendelések, jegyzetek” rovatban külön tüntesse fel, utólag a web áruháznak nem áll módjában számlát kiállítani!

Az interneten történő rendelés, előrendelés semmilyen kötelezettséggel nem jár, mindaddig, amíg a kiszállítás megkezdése (szállításra történő átadás) meg nem történt. A szállításra történő átadásnak számít azon időpont, amikor a web áruház munkatársa a csomagot a szállítónak átadja.

A megadott adatok a szállításra történő átadás időpontjáig e-mailben vagy telefonon módosíthatóak.

A vételár a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is.

A kiszállított árucikk a web áruház tulajdonában marad, amíg a kifizetés teljes egészében meg nem történik.

Budapest, 2019. szeptember 18.

www.mostonline. hu  web áruház üzemeltetője:

VILLACITY LTD.

  1. melléklet

 

JEGYZŐKÖNYV

a fogyasztó kifogásáról

 

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján[i]

Fogyasztó neve:

 

Fogyasztó címe:

 

 

Termék megnevezése:

 

 

Termék vételára:

 

Teljesítés időpontja[ii]:

 

Hiba bejelentésének időpontja:

 

Hiba leírása:

 

 

 

 

 

 

 

Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog[iii]:

 

 

 

 

Kifogás rendezésének módja (amennyiben eltér a fogyasztó által érvényesített igénytől, akkor ennek indoka)[iv]:

 

 

 

 

Kifogás rendezésének elutasítása esetén ennek indoka[v]:

[i] Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít. A Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vállalkozás helyett a dolog gyártóját terhelik a rendelet szerinti kötelezettségek.

[ii] A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja a termék átadásának időpontja vagy (ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte, akkor) az üzembe helyezés időpontja.

[iii] A Ptk. 6:159. § (2), valamint 6:173. § (2) bekezdése értelmében kellékszavatossági és jótállási igény alapján a fogyasztó választása szerint

  • elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Ptk. 6:168. § (1) bekezdése alapján termékszavatossági igényként a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

[iv] Ha a vállalkozás a kifogás bejelentésekor a fogyasztó által bejelentett igényéről nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén annak indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül köteles a fogyasztót értesíteni.

[v] Ld. 4. számú megjegyzést